6 aprilie 2009

Cum încălcau demnitarii liberali legea, deşi România era monitorizată de UE pe Justiţie


Câte limuzine de serviciu are Orban şi câte legi accidentează cu ele

M-am prins de ce Orban face accidente, indiferent cu ce maşină de serviciu ar merge: pentru că-şi permite. Ca să-l parafrazăm pe un fost prinţişor, nu poate el să înfigă în stâlp atâtea maşini câte îi pune statul la dispoziţie. Uite, la Transporturi, de exemplu, Orban are (se întâmpla în 2008 –n.m.), pentru uzul propriu, trei limuzine. Iar consilierii lui au cinci. Ce mai contează că legea zice că un ministru nu are dreptul decât la O SINGURĂ maşină de serviciu şi consilierii la NICI UNA?

Ministerul dă un ban, da’ ştie că i-a luat trei limuzine lui Orban

În fiecare zi, Şică Orban se chinuieşte să aleagă între cele trei maşini care îi stau la dispoziţie: un Audi A6 Allroad Quattro de 56.000 de euro, un Volkswagen Passat, an de fabricaţie 2007, de 34.000 de euro, şi încă un Volkswagen Touareg de 43.000 de euro. Prin lege (Ordonanţa de Urgenţă 80/2001), miniştrii au voie să folosească o SINGURĂ maşină. Iar dacă Orban are trei maşini, deşi nu are voie să aibă decât una, consilierii lui au repartizate cinci maşini, deşi nu au voie să aibă NICI UNA (tot prin lege). În total, consilierii lui Orban conduc maşini de 150.000 de euro: Skoda, Toyota, VW şi Audi.

Ultimul răcnet de Audi A6 la Transporturi costă 76.000 de euro

Conform OUG 80/2001, secretarii de stat au dreptul la o singură maşină. Credeţi? Păi, dacă ţăranul-şef are mai multe clime bizonice, ţăranii subordonaţi nu au şi ei dreptul la mai multe? Normal că da. Prin urmare, Septimiu Buzaşu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, are două maşini (Audi A6 şi Passat). Membrii cabinetului său au şi ei repartizată o maşină (Daewoo Nubira), deşi, la fel ca şi consilierii lui Orban, ei nu au dreptul la maşină. Secretarul de stat Barna Tanczos are patru maşini. Două sunt numai pentru fundul preţios al domniei sale, care nu trebuie să simtă gropile din asfalt. Este vorba despre un VW Touareg de 66.000 de euro şi de un VW Passat. Touareg-ul udemeristului este aproape cea mai scumpă şi mai dotată maşină din minister. Dar, vai, interiorul din piele, scaunele reglabile şi încălzite electric, sistemul de navigaţie, sistemul audio de fiţe, TV tunner-ul sunt atât de utile când faci deplasări în teritoriu. Consilierii lui au şi ei încă două maşini. Nu ştim dacă la drepturile minorităţilor zice că poţi să ai mai multe maşini decât prevede legea, dar bănuim că nu. Penelistul Antonel Tănase, fost consilier al lui Orban, numit recent (2008-n.m.) secretar de stat, a fost darnic. A oprit o maşină pentru el (VW Passat) şi le-a dat una consilierilor săi (Toyota Avensis). Totuşi, premiul întâi, cu coroniţă, merge la Dragoş Tănăsoiu, secretar general la Transporturi. Ăsta a fost zgârcit şi nu a dat nici o maşină la subordonaţi. În schimb, şi-a tras cea mai scumpă maşină din minister: un Audi A6 de 76.000 de euro.

Cum minte Ludovic Orban

Doamnelor şi domnilor, dragi ţărani, Ludovic Orban ne explică care e treaba cu maşinile şi cu încălcarea legilor. La întrebarea “De ce sunt atât de multe maşini la ministerul dumneavoastră?”, Şică a răspuns: “Nu sunt cumpărate în mandatul meu. Eu am găsit mult mai multe maşini. Erau 11 sau 12 maşini, care erau repartizate la cabinet (la cabinetul său – n.r.), dar am mai redus numărul de maşini”. Răspuns greşit: şase dintre maşinile folosite de Orban şi secretarii săi de stat sunt din 2007, cumpărate după schimbarea Guvernului Tăriceanu I, chiar în mandatul lui, adică. Secretarul de stat Septimiu Buzaşu a fost cel mai haios dintre prietenii ţăranului de Şică Orban. Când i-am spus că are prea multe maşini, ne-a spus că nu ştie câte maşini are: “Niciodată nu sunt atent din ce urc şi unde cobor”. Vă dorim să coborâţi la primele alegeri, domnu’ Buzaşu.

Preluare din “Academia Caţavencu”, nr. 11/2009.

Niciun comentariu: