13 noiembrie 2008

Un pesedist încalcă legea – pleonasm evident (IV)

Cu patru mandate de parlamentar şi un mandat de prefect trecute în carneţelul roşu de pesedist, revoluţionar de frunte, cu relaţii dubios de colorate, cu o fiică răpită şi apoi răscumpărată pe bani grei, senatorul Ion Vasile este un personaj. Nu ne-am prins încă dacă e de comedie sau de dramoletă. Chirurg pediatru de meserie, omul nu s-a plictisit încă de joaca de-a politicianul. Aşa cum ne-a declarat şi ‘mnealui: “Da’ de ce trebuie să mă plictisesc ?”. În schimb, plictisul a intervenit în completarea declaraţiei de avere. De doi ani, nici o mişcare. În replică, pesedistul spune că a depus-o la Senat şi ne-a trimis să vorbim cu staff-ul de acolo. Impasul în care se află chirurgul care operează în politică a depăşit graniţele ţării noastre: “Ce să fac ? Vreţi să-mi dau demisia din Senat, să mă duc în Grecia ?”. Poate Irak, domnule senator! Să vadă şi ochii dumneavoastră pe unde v-a fost plimbată fiica Marie Jeanne. Plus că prietenia care vă leagă de răpitorul Omar Hayssam e bine să fie cultivată. Revenind la declaraţia de avere, pesedistul a declarat candid: “Mare lucru nu am avut ce schimba!”. Uite, comedie! Dar firmele la care sunteţi acţionar majoritar sau acţionar unic ? Răspunsul prompt a fost ciripit fără a clipi: “N-am afaceri!”. Am insistat, amintindu-i pesedistului de firma la care este acţionar unic. Din nou un răspuns expeditiv: “Nu are nici o activitate!”. Nici un cuvânt despre afacerile în care a fost şi este implicat acest adevărat captiv din Palatul Parlamentului. Milioane de euro obţinute ca şpagă (vezi “Academia Caţavencu” nr.30/2007) datorită legăturilor întreţinute cu sudoarea frunţii de senator au dispărut în neant. Fac parte din cultura urbană. Mergând pe principiul “nu am văzut, nu ştiu, nu am auzit”, Ion Vasile se descrie simplu ca fiind omul care, în ’89, a “condus ostilităţile în Buzău”. Sesizarea penală iniţiată de săptămânalul “Academia Caţavencu” a trezit un fior civic în acest om greu încercat de soartă: “Vreţi să mă băgaţi la puşcărie ?”.

Preluare din Academia Caţavencu, nr. 42/2007.

Niciun comentariu: