15 noiembrie 2008

Legea e pentru fraieri, iar peremiştii nu sunt fraieri. Fraieri sunt cei care-i votează (VI)

Octavian-Mircea Purceld este deputat peremist şi se află la al doilea mandat. Nu ştim ce anume a prestat domnia sa în Parlament, ce frunze a tăiat şi pentru ce haită de câini, dar un lucru e cert: habar n-are ce-i aia să completezi, aşa cum cere legea, declaraţia de avere. De doi ani şi restul zile refuză să o actualizeze. De ce oare ? Molimă ? Război ? Atacuri extraterestre ? Nu, motivul este neaşteptat de simplu: “Nu m-a tras nimeni de mânecă la Parlament că trebuie să completez declaraţia de avere”. Dacă insişti şi-l întrebi de ce nu ştia chiar el că trebuie să îşi declare averea anual, fără să-l tragă cineva de mânecă, îţi va spune, cum ne-a zis nouă: “Nu ştiu să vă răspund la această întrebare”. Prin urmare, a trebuit să încercăm ceva mai simplu. La rubrica dedicată imobilelor, domnul deputat a scris, în declaraţia cea veche, că numele proprietarului este “eu”. De ce ? “Nu vă înţeleg întrebarea!” Asta în condiţiile în care formularul declaraţiei este extrem de explicit în ceea ce-l priveşte pe titular. Probabil a fost o manifestare timidă a cultului personalităţii de care-o suferi peremistul. Memoria slabă a personajului nostru e de cartier rău de tot: “Hai, mă, frate, după doi ani de zile mă întrebaţi ce am completat acolo …”. De un singur lucru e sigur Purceld: “Nu s-a schimbat nimic în declaraţia mea!”. Adică are acelaşi salariu pe care-l avea în urmă cu doi ani, iar firmele la care este asociat sunt un adevărat prăpăd în bugetul deputatului. Înştiinţat despre sesizarea penală iniţiată de către “Academia Caţavencu”, acest Purceld din PRM şi-a manifestat deziluzia în legătură cu demersul nostru: “Speram că aveţi o treabă mai serioasă de făcut!”. I-am explicat omului că, prin însăşi natural lor, parlamentarii sunt o treabă mai mult decât serioasă. Drept urmare, nea Purceld şi-a schimbat opinia: “Aţi făcut bine ce aţi făcut!”. La finalul discuţiei, peremistul şi-a acceptat statutul de cercetat penal şi a bravat optimist: “O să găsim o soluţie să mă apăr!”.

Preluare din “Academia Caţavencu”, nr. 43/2007

Niciun comentariu: