20 noiembrie 2008

Legile sunt pentru fraieri, iar peremiştii nu sunt fraieri. Fraieri sunt cei care-i votează (VIII)

Orfan. Electrician. Absolvent de “Ştefan Gheorghiu”. Activist UTC şi PCR. Fost preşedinte PRM. Şi chiar căpitan al echipei de tenis a Parlamentului, de 12 ani încoace. Iar peste toate acestea, deputat independent din 2007, după demisia din PRM şi o transhumanţă scurtă la PNG-ul lui Becali. Îi putem cere ceva în plus acestui om, oare ? Avem dreptul ? Noi am încercat, totuşi. L-am sunat şi l-am întrebat de ce nu şi-a actualizat declaraţia de avere de vreo doi ani (fie şi pentru motivul că salariul unui deputat a crescut din 2005 măcar o dată; ceea ce, conform Legii de declarare a averilor, impune şi actualizarea formularului). Răspunsul lui Ciontu ne-a curentat scurt, puternic, dar nu mortal: “Pentru că declaraţia de avere trebuie actualizată doar când se modifică ceva”. Aşa că am continuat şi i-am aruncat un lung de linie: deci din 2005 până acum nu s-a modificat nimic în declaraţia de avere ? De data asta, Ciontu a răpuns cu un smash de game şi set: “Eu nu am afaceri, nu am avut creşteri spectaculoase ale venitului. Sunt prea pragmatic ca să am timp de aşa ceva, e o pierdere de timp (n.r. – completarea declaraţiei de avere), eu nu fac lucruri inutile”. Ne imaginăm că aşa s-a simţit şi Federer, când a pierdut Roland Garros-ul în faţa lui Nadal. Dar el a continuat. Pentru că – nu-i aşa ? – important e să participi la vot, nu să câştigi respectul celui pe care îl alegi. De aceea, ne-am aruncat în joc, cu ultimele forţe: “Dar v-a crescut salariul, nu-i aşa ?!”. “Creşterile sunt declarate odată cu depunerile bilanţurilor de către contabilitatea de la Camera Deputaţilor, se regăsesc în fişele fiscale. Toate veniturile sunt declarate la Camera Deputaţilor”, a returnat serviciul Ciontu. Noi am ales să dăm mingea înapoi cu un rever: “Şi noi de unde ştim ce salariu aveţi ?”. “Păi, vă dau un fluturaş dacă vreţi să vedeţi”, a trimis o tăiată în terenul nostru, la fileu, Ciontu. De unde am trimis, năucitor, un lung de linie: “Şi oamenii care v-au votat de unde să ştie ce salariu vă plătesc ?”. “Haideţi, dom’le, astea sunt populisme …”, a lovit Ciontu fulgerător de game, set şi meci. Că aşa e (când te doare) în tenis, din postura de căpitan al echipei Parlamentului.

Preluare din “Academia Caţavencu”, nr. 24/2007

P.S. Bulă Vadim: Şi zici c-ai furat mult, Ciontule ? Bravo, mă, lepră! Te-am luat în partid ca gunoi şi te-am izgonit ca jigodie. Acum ţi-e frică să completezi declaraţia de avere, ai ? Bine, mă, trădătorule, te ajut eu. Fii atent: la rubrica “Bunuri deţinute” scrii, simplu, MUIE, iar dacă e ceva, zici că e pamflet.

Niciun comentariu: