5 noiembrie 2008

Legea e pentru fraieri, iar peremiştii nu sunt fraieri. Fraieri sunt cei care-i votează (IV)


Stimaţi cititori, săptămâna aceasta veţi putea citi despre senatorul PRM Gheorghe-Viorel Dumitrescu şi senilitatea sa întârziată prin Parlament. Nu exagerăm şi nici nu discriminăm. La vârsta domniei sale, de aproape 78 de ani, pierderile de memorie sunt ceva normal. Deci unde rămăsesem, c-am uitat ? A, ziceam de declaraţia de avere. Exact cum voiam să vă zic, declaraţia de avere a senatorului PRM nu conţine veniturile de la Senat, suma veniturilor din onarariile de avocat şi este neactualizată din 2005. În pauza dintre sala de forţă şi cantina Parlamentului, l-am prins pe domnul senator pentru o scurtă declaraţie: “De ce nu v-aţi trecut veniturile în declaraţia de avere ?” “Care declaraţie de avere, de când ?”, a răspuns vioi parlamentarul PRM. Îi explicăm că nu există decât una, datată 2005. “Nu ştiu, nu mai ţin minte ce-am scris, ce-am declarat”, a spus Viorel Dumitrescu. “Ştiaţi că Legea declaraţiilor de avere vă obligă să vă declaraţi veniturile ?” “Oi fi omis, io ştiu ? Adică ce, salariul, indemnizaţia care o iau şi pensia ?”, ne întreabă amabil senatorul ce trebuia să scrie. “Şi onorariile din avocatură, pe care le-aţi trecut în declaraţie”, adăugăm cel puţin la fel de amabili. “Da, dar din avocatură prea puţin”, ne-a uimit peremistul cu un surprinzător acces de memorie. I-am spus că, totuşi, nu a trecut suma. “Oi fi omis, nu mai ţin minte.” Deci avem dovada. Până şi senilitatea e selectivă. Reţine doar venituri, nu şi sume. Dumitrescu a continuat, afirmând: “Dacă nu s-au schimbat din venituri, rămân valabile cele declarate iniţial”. “Dar nu aveau cum să se schimbe dacă nu le-aţi declarat”, i-am spus domnului senator. “Domnule, nu mai ţin minte, dacă e vorba de doi ani de zile nu mai reţin”, s-a eschivat din nou Dumitrescu. O ultimă încercare. “Ştiaţi măcar că trebuie completată (declaraţia – n.r.) în fiecare an ?” “Nu, nu mi s-a spus asta”, a spus uitucul Senatului. “Dar sunteţi avocat, aţi votat Legea declaraţiilor de avere, cum de nu ştiaţi ?” “Nu, nu mi s-a spus asta”, a insistat senatorul PRM. Dar, oare, i-a zis cineva că există o sesizare penală pe numele lui din cauza nedeclarării veniturilor ?


Preluare din “Academia Caţavencu”, nr. 36 (821), din 12 – 18 septembrie 2007

Niciun comentariu: