7 noiembrie 2008

Un pesedist încalcă legea – pleonasm evident (I)


Să fii deputat în Parlamentul ţării ăsteia nu e nici o fâsâială. Cel puţin nu pentru pesedistul Petru Tărniceru, deputat din 2004. Omul şi-a completat în urmă cu doi ani o declaraţie de avere. Şi cam atât! A rămas cu nostalgia funcţiei de director pe care o deţinea la una dintre firmele sale şi aşa a trecut şi în declaraţia de avere. Timp de doi ani nu a intervenit nici o schimbare. Cele două firme la care este acţionar până la ultimul procent au avut contracte cu CFR-ul, de aproape două milioane de euro. Poziţia deputatului e clară: “Nu am avut nici o modificare de avere!”. Şi ştiţi cum e: depinde din ce punct de vedere priveşti modificarea şi când o priveşti.Ca şi cum lucrările contractate pentru căile ferate ar fi fost trecute la pierderi. Singurul venit al afaceristului sucevean se presupune a fi salariul de la Camera Deputaţilor. Dar cum în actul ăla oficial numit declaraţie de avere nu apare nici o informaţie în legătură cu statutul de parlamentar al fostului afacerist, ne-am manifestat îngrijorarea în ceea ce priveşte banii de buzunar al deputatului. Surpriză: Tărniceru are salariu de funcţionar public. De ce nu şi l-a trecut ? “A fost o neglijenţă clară din partea mea! Efectiv nu ştiu cum s-a întâmplat!”, ne-a declarat inocent suceveanul. Nimic despre afacerile care îi tot prosperă şi care ar trebui menţionate în declaraţia de avere. Omul este de o simplitate năucitoare: “N-am maşini, n-am case de vacanţă, terenuri. Nu mă interesează asta!”. Atitudine debordantă pentru un fost absolvent de liceu industrial miner.

Preluare din “Academia Caţavencu”, nr. 37 (822), din 19 – 25 septembrie

Niciun comentariu: