21 ianuarie 2009

Tudor Chiuariu (fost ministru al Justiţiei) – unul din “competenţii” guvernului Nuliceanu


Urmează un extras dintr-un interviu acordat de Cristi Danileţ, un tânăr judacător din Cluj, unui redactor al “Academiei Caţavencu”, în ianuarie 2008.

Rep.: E rău să fii consilier de ministru? Când colaborezi cu un anume ministru eşti un om mort, eşti luat la ochi, ţi se pune ştampila ?
C.D.: În 2003 puţini aveam curajul să ţipăm contra ministrului. Macovei m-a remarcat din documentele critice pe care le-am scris în numele asociaţiei magistraţilor, iar când a devenit ea ministru, mi-a propus să vin la minister. Şefa de la tribunal mi-a avizat cererea, iar CSM a dispus detaşarea mea la MJ. Mă distrează să văd acum cum mi se reproşează că am fost numit politic! E greu pentru destui să înţeleagă că azi poţi ajunge într-o funcţie înaltă pe alte criterii decât sprijinul politic. Acolo am dobândit o viziune sistemică. Am văzut cum funcţionează Justiţia şi în alte ţări. Când am văzut că noul ministru (Tudor Chiuariu – n.r.) începe demolarea reformelor pentru care România a fost primită în UE, am demisionat.

P.S. În afară de demolarea actului de justiţie, guvernul Tăriceanu a atras (în 2008) mai puţini bani din fondurile europene chiar decât suma cu care România a contribuit la bugetul Uniunii. Şi să mai spună cineva că n-a fost performant.

Niciun comentariu: