9 ianuarie 2009

Bilanţul guvernării liberalo-pesediste (II)


Ce făceau poliţiştii în timpul guvernării Tăriceanu.

Vreau pe această cale să-mi exprim profunda indignare faţă de bancurile cu poliţişti. Ele nu sunt decât nişte mistificări, care nu redau nici pe departe potenţialul de inteligenţă şi bunele maniere ale acestor lorzi cu baston de cauciuc. Nu ştiu cui îi stă mintea să inventeze astfel de prostii, dar am o bănuială. Cred că bancurile cu poliţişti sunt inventate chiar de nişte poliţişti, în scopul de a abate atenţia de la realitate, care le este mult mai defavorabilă.

Iată o monstră de realitate, mai de râs decât orice banc cu poliţişti

Întâmplările se petrec la Constanţa, mai exact, la Poliţia Port Constanţa. Personaje: o fată, un redactor la “Academia Caţavencu” şi comisarul Adrian Feraru, şef Birou Siguranţă Publică la Poliţia Port Constanţa. Fata are o firmă care se ocupă de transporturi de marfă. Pe 20 iunie 2007, din Portul Constanţa, fetei i-a fost furat un camion de marfă, în valoare de vreo 20.000 de euro. Din nefericire pentru hoţi, ei au fost filmaţi de camerele de supraveghere din port, deci era o simplă formalitate identificarea lor. Pe 21 iunie, a anunţat Poliţia Port Constanţa despre furt. Pe 22 iunie, o reprezentantă a firmei păgubite s-a întâlnit în sediul Poliţiei cu seful Biroului de Investigaţii, comisarul Adrian Feraru, care se ocupa de caz. În timpul discuţiei despre hoţia din port, între două suspine ale victimei, tam-nisam comisarul a venit cu o propunere personală de afacere. Adică n-ar vrea ea, victima furtului, să colaboreze pe viitor cu o firmă din domeniul transporturilor, o firmă tare, care-i a unui şef de la Poliţia Rutieră Constanţa? Mă rog, zice comisarul, nu-i a lui la vedere, are un om drept paravan. Şi dacă vor colabora cu firma asta, pe viitor el va putea să aranjeze să nu mai stea în port la cozi, aranjează şi la încărcat şi alte alea. Femeia n-a ştiut ce să răspundă în primă fază, nu vedea legătura cu cazul ei. Ea intrase în biroul unui poliţist ca victimă a unui furt şi acum trebuia să iasă ca partener de afaceri al altui poliţist! Oricât s-a sforţat, nu şi-a putut explica decât într-un singur mod tehnica inedită de prindere a hoţilor pe care o folosea comisarul Feraru: poliţistul voia pesemne, în schimbul arestării hoţilor, un serviciu. Şpagă la poliţie pentru prinderea hoţilor, la asta chiar nu mă gândisem că ar putea exista! La câteva zile, omul-paravan a sunat-o pe victimă. S-a recomandat Vasile Gurzu şi i-a făcut cunoştinţă cu firma lui, de fapt a poliţistului Buzescu de la Poliţia Rutieră Constanţa, pe care o cheamă PITI MOL TRANS. Gurzu a spus că ar avea nevoie, în primă fază, de nişte capete de tractor.

De aici începe distracţia

Comisarul Feraru e un tip extreme de sincer în încercarea lui foarte inspirată de a mijloci afaceri între victima unui furt şi firma acoperită a capilor Poliţiei constănţene. Şi mai ales, nu are pic de jenă să facă asta. Ne-a dovedit-o mai întâi telefonic. Discuţie:
Comisarul Feraru: “Am identificat hoţii, încă nu i-am putut prinde. Avem şi numerele lor de telefon, i-am sunat, dar din păcate nu răspund, au telefoanele închise”. (Ptiu, ce ghinion! Dacă răspundeau, sigur erau convinşi de comisarul Feraru să se dea prinşi.)
Fata: “Ne-a sunat prietenul dumneavoastră de la firma PITI. Noi sperăm să facem treabă. Încercăm să-l ajutăm. Eu vin în Constanţa şi aş vrea să ne întâlnim”.
Comisarul Feraru: “Ştiu că e un băiat serios şi, mai mult, e de-al nostru… Când veniţi în Constanţa vi-l prezint fără nici un fel de problemă. Vă daţi seama, dacă maşina (n.r.- una dintre maşinile PITI, cu care urma să vină omul-paravan, Gurzu) e a şefului de la Circulaţie, a şefului de birou pe Constanţa, suntem mereu în comunicare”.

Tocmai fiindcă ni s-a părut un poliţist extreme de comunicativ, ne-am dus să-l şi filmăm

Cu camera ascunsă. Eu m-am dat partener de afaceri al fetei şi am fost în acelaşi timp şi operatorul care a filmat discret întâlnirea cu Adrian Feraru, care, dacă cumva aţi uitat, vă reamintesc că e şeful Biroului Siguranţă Publică din Portul Constanţa. Întâlnirea a avut loc chiar la dom’ şef în birou. Mai întâi s-a desfăşurat cu uşa biroului larg deschisă. Era cald şi de afară venea răcoare cu gust de mare. Poate de teamă să nu vină de afară şi răcoare cu gust de cătuşe, comisarul Feraru a vorbit mai întâi regulamentar, ca orice poliţist, ca să nu-l audă prin uşă colegii sau vreun necunoscut. A dat asigurări că hoţii vor fi prinşi, chiar dacă unul dintre ei a tăiat-o deja în Turcia. A zis că sunt pe urmele celuilalt hoţ, care e din Mangalia şi pe care, din păcate, nu l-au găsit acasă. Ce mai, îl ascultam şi-l filmam cu camera ascunsă, zicându-mi în sinea mea: “Mă, ce mândrie de poliţist e Feraru ăsta, cu câtă abnegaţie îşi face el treaba pentru care-l plăteşte ţara”. Până în momentul în care i-am propus să inched uşa biroului. Nemaivenind de afară răcoare cu posibile mirosuri periculoase, comisarul şi-a slobozit gura.
Fata: “M-a sunat prietenul acela de la firma PITI TRANS”.
Comisarul Feraru: “El este … De fapt, realitatea este că maşinile, TIR-urile alea (n.r. – ale firmei PITI) sunt ale şefului de la Circulaţie pe Constanţa, Buzescu, Buzescu Gigi. Puteţi să-l trataţi cu convingere. Mai mult, Gigi Buzescu, şeful de la Circulaţie, toată ziua mă stresa pe mine. «Băi, zice, nu-mi găseşti şi mie un director să-mi facă facă un contract să am şi eu profit?» Ţinea TIR-urile, le avea în leasing şi mi se pare mie că trebuia să plătească lunar nu ştiu ce sumă. Şi cred că era prea mare. Câteodată era disperat, că s-a încurcat şi nu ştiu ce … Maşinile cred că-s bune, eu nu le-am văzut.”
Eu: “Noi am putea să colaborăm cu omu’…”
Fata: “Chair am fi încântaţi să …”
Comisarul: “De exemplu, acum vreo săptămână m-a sunat cel de la Circulaţie să-i fac cunoştinţă cu cei de la, dacă ştiţi dumneavoastră, MSS. La Agigea este silozul unde se depozitează cereale şi am înţeles tot de la el, din discuţie,că s-ar plăti bine pe transport de cereale. «Băi, zice, fă-mi şi mie cunoştinţă cu ăla.»”.

La ce serveşte colaborarea cu o firmă de poliţist ?

Eu: “Tot aşa am făcut şi noi, când cunoşti omul, mergi pe relaţii .. Dacă spuneţi că e firma celui de la IJP …”
Comisarul: “Da, da. E de la Circulaţie, de aicea. Dar ştiu că omul nu are probleme nici în ţară cu circulaţia …” Continuarea în numărul 32/2007 din “Academia Caţavencu”

Concluzia

Vii la un comisar de Poliţie să prindă nişte hoţi mărunţi şi el profită de moment şi îţi face cunoştinţă cu nişte hoţi mari, de teapa unor şefi din Poliţie.

Niciun comentariu: